[Poradnik] Jak pakować się jadąc w podróż


Kilka lat temu zdałem sobie sprawę co jest dla mnie najważniejsze, zrobiłem ten pierwszy krok i zacząłem podróżować. Nie myślałem nawet wtedy o czytaniu żadnych poradników czy kupowaniu książek podróżniczych ( prócz Cejrowskiego ), dlatego ze wszystkimi problemami natury „ co” lub „ jak” musiałem zmagać się sam lub podpatrywać u osób napotkanych w trasie. 
Kilka dni temu świeżo poznana osoba z którą piłem trunki wysoko procentowe z Krakowskiej Pijalni wódki natchnęła mnie na nowy wpis na blogu. Zapytała się po prostu co na początku mojej przygody z poznawaniem świata sprawiało największą trudność - nie odpowiedziałem. Po kilku kieliszkach i i kontynuowaniu rozmowy uświadomiłem sobie że WIEM!! TO BYŁ BAGAŻ!! 
Mój sposób podróży jest dość specyficzny- bardzo sporadycznie korzystam z płatnych miejsc do spania, przemieszczam się autostopem ( w niektórych krajach się nie da a od większego bagażu pobierana jest dodatkowa opłata ), z plecakiem zwiedzam i docieram do punktów docelowych. W tego typu podróżowaniu najgorsze jest gry plecak przeszkadza/jest niewygodny a co gorsza jest za duży. Prócz tego by zastanowić się co zabrać i dopasować to do przyszłej podróży tak samo ważne jest jak to spakować!!

JAKI BAGAŻ ZABRAĆ I CO SPAKOWAĆ




  • Sprecyzować wyjazd - Na jak długo wybierasz się na wycieczkę? Jaka pogoda będzie na miejscu? Co zamierzasz robić i jak się przemieszczać? Zadając sobie te pytania dowiesz się jaki rozmiar plecaka zabrać ze sobą. Krótkie wyjazdy- mały plecaczek, długie - trochę większy ;). Pamiętaj że plecak powinien być wygodny!!

***** po wyborze plecaka/walizki sprawdź ograniczenia jakie nakłada przewoźnik na twój bagaż!!

  • Rzeczy najważniejsze- często zdarzało mi się zapomnieć pasty, szczoteczki, ręcznika lub kremu do opalania. Najlepszą opcją jest robienie sobie listy tydzień przed wyjazdem. Wtedy nie zapomnisz niczego co jest niezbędne. 





  • Ile i jakie ubrania pakować- Ubrania należy pakować adekwatnie do pogody oraz klimatu miejsca do którego jedziemy. Ile rzeczy? Jak najmniej. Wszystkie ubrania da się uprać na miejscu w rękach a jeśli coś się podrze lub popsuje wszędzie kupisz nowe i to z reguły dużo taniej niż w Polsce- a pamiątka jest. 


    • Dodatkowe urządzenia elektryczne - takie jak żelazko , czajnik, prostownica są Ci całkowicie zbędne i niepotrzebne. Po pierwsze zajmują strasznie dużo miejsca, po drugie jeśli jedziesz do hotelu, hostelu, CSa czy znajomego najprawdopodobniej te urządzenia posiada a jeśli jedziesz z zamysłem spania na dziko i tak je nigdzie nie podłączysz. 


      • Gadżety i dodatki- Kamery, aparaty, powerbanki, databanki, mapy ( polecam offline w telefonie). Można się bez nich obejść ale dla mnie są bardzo przydatne i zawsze znajdę wolne miejsce na takie sprzęty w moim plecaku. 



        MAMY JUŻ WSZYSTKO. JAK TO TERAZ SPAKOWAĆ


        Na wyprawy używam plecaków a nie walizek. Są dla mnie wygodniejsze jeśli chodzi o przemieszczanie się w obcym kraju. Jednak kupno drogiego plecaka nie gwarantuje Ci wygody i komfortu, trzeba jeszcze umieć go spakować. Najważniejsze odpowiednio i równomiernie rozłożyć ciężar w plecaku. Wszystkie rzeczy powinny być ułożone ciasno ( bez dodatkowych wolnych przestrzeni między sobą).

        Należy pamiętać o kolejności pakowania plecaka:
        1. Na dnie powinniśmy pakować rzeczy lekkie lecz objętościowo duże np kurtki, śpiwory, koce.
        2. Miejsce na zapasową odzież. 
        3. W tej części znajduje się środek ciężkości plecaka. Jest to idealne miejsce na najcięższe rzeczy.
        4. W górną część najlepiej pakować rzeczy często używane by dostęp nie był utrudniony. 
        5. Do bocznych kieszeni pakujemy drobiazgi, kable, przybory.



          Dopasowanie plecaka jest też bardzo ważna.Za każdym załadowaniem oraz zmianą grubości odzieży powinno się zmieniać dopasowanie regulując szelki. Nigdy nie robi się tego na pustym plecaku bo to po prostu nie ma sensu. 







          Brak komentarzy:

          Prześlij komentarz